Cible Skin website
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Cible Skin website
Verlinvest, het investeringsvehikel van de familie de Spoelbergh (AB InBev), heeft een minderheidsaandeel genomen in het Franse luxehuidverzorgingsmerk Cible Skin. Daarmee zet het zijn investeringen in de beautysector voort.
Verlinvest lijkt zijn aanwezigheid op de beautymarkt te willen verstevigen. Nadat het in het verleden ook al investeerde in het Indiase cosmeticaplatform Purplle, het beautymerk Juicy Chemistry en recent nog in de Nederlandse kliniek voor botox en plastische chirurgie Faceland, pompt het nu geld in Cible Skin. Hoeveel Verlinvest precies betaalde is niet geweten. Cible Skin, dat in 2015 werd opgericht door apotheker Raphaël Aknin en jurist Jean Ginefri, maakt op basis van een wetenschappelijk onderbouwde methode verschillende skincareproducten waaronder serums, moisturizers en reinigers, die de huid moeten helpen herstellen en verjongen. Daarnaast heeft het een flagshipstore in Parijs en enkele beautycentra. Het beautymerk, dat ook erg geliefd is bij beroemdheden, doet het erg goed in zijn thuisland Frankrijk, maar ook in China, waar het sinds maart 2023 aanwezig is. Daar behaalde het een omzet van meerdere miljoen dollars. Dankzij de hulp van Verlinvest zal Cible Skin zijn positie niet alleen kunnen verstevigen maar kan het ook uitbreiden naar andere landen. "Met deze investering van Verlinvest zal Cible Skin in staat zijn om de uitrol in onze twee belangrijkste markten, Frankrijk en China, te versnellen en tegelijkertijd het potentieel voor een verdere uitbreiding in Europa en Amerika te evalueren”, aldus medeoprichter Jean Ginefri. “Ons doel voor de komende vijf jaar is om marktleider te worden in luxecosmetica op wetenschappelijke basis en we geloven dat Verlinvest de perfecte partner is om ons op dit pad te helpen." Concreet hoopt het beautymerk binnen een vijftal jaar zo'n 300 miljoen euro omzet te boeken in Europa, China en de Verenigde Staten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?