Bjoern Wylezich
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Bjoern Wylezich
Het Nederlandse kledingmerk G-Star Raw treedt toe tot de WHP Global-familie, dat merken als Toys R Us, Lotto, Anne Klein en vele anderen in zijn portefeuille heeft.
WHP Global heeft aangekondigd dat de deal naar verwachting in het laatste kwartaal van dit jaar wordt gesloten. Volgens de voorwaarden van de overeenkomst verwerft de Amerikaanse investeringsmaatschappij een meerderheidsbelang in het merk. Het bedrijf verzekert dat de aandeelhouders van het merk G-Star hun bestaande aandelen zullen behouden, inclusief oprichter Jos van Tilburg die ook een minderheidsbelang zal behouden. Jos van Tilburg zegt dat WHP Global een ideale strategische en financiële partner is voor de wereldwijde en duurzame groei van het merk. WHP Global verzekert ook dat de overname geen gevolgen zal hebben voor het managementteam van het merk, onder leiding van CEO Rob Schilder, die marketing, producten en verkoop zal blijven aansturen en overzien. Met G-Star Raw breidt WHP Global zijn merkenportfolio uit. Dit portfolio is meer dan 7 miljard dollare waard en versterkt de positie van WHP Global als een van 's werelds toonaangevende bedrijven op het gebied van brand management.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?