- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Na bevraging van haar leden, kondigt de SNI bevredigende resultaten aan voor de zomersolden. “Een meerderheid zag een omzetstijging ten opzichte van vorig jaar. Een derde keerde zelfs terug naar het niveau van 2019.”
Het neutraal syndicaat voor zelfstandigen (NSZ) heeft onlangs een enquête gehouden onder een honderdtal detailhandelaars over de resultaten van de zomersolden en de resultaten bleken eerder bevredigend: “Een meerderheid zag een omzetstijging ten opzichte van vorig jaar. Een derde is zelfs teruggekeerd naar het niveau van 2019, dus van vóór de crisis.” De goede resultaten zijn vooral te danken aan het mooie weer van de afgelopen weken, maar het lijkt erop dat ook de bezorgdheid over de huidige inflatie de consument naar de winkels heeft gedreven. “We mogen ook niet te hard juichen. In veel gevallen zijn op de solden geen nieuwe klanten afgekomen. Volgens de ondervraagde detailhandelaars worden deze klanten ook het zwaarste getroffen door de crisis. Er zijn geen aanwijzingen dat de inflatie zal afnemen. De druk op de koopkracht zal aanzienlijk blijven. De winkeliers zijn dan ook zeer bezorgd dat de klanten thuis zullen blijven en hun geld oppotten, een tendens die zich overigens nu al begint af te tekenen.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?