Burberry
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Burberry
Het Britse luxemerk Burberry boekte een omzetgroei van maar liefst 18% in het afgelopen trimester tegenover een jaar eerder. Vooral de Chinese markt scoorde goed, in tegenstelling tot Noord- en Zuid-Amerika, waar de verkoop opnieuw daalde.
Burberry is het eerste kwartaal van zijn nieuwe boekjaar (dat eindigde op 1 juli) goed gestart. Het bedrijf wist zijn omzet te doen stijgen met 18% tot 589 miljoen pond (685 miljoen euro). De meeste regio's deden het goed. Zo steeg de verkoop in Japan bijvoorbeeld met 44% en in Europa met 17%, vooral dankzij het toerisme. Het beste resultaat behaalde het bedrijf in China, waar het wegvallen van de coronamaatrdegelen zorgde voor een omzetgroei van 46%. In Noord- en Zuid-Amerika kon het luxemerk de negatieve spiraal die het vorige kwartaal heeft ingezet, niet keren. De omzet daalde er namelijk met 8%. Al werd dit resultaat gecompenseerd door de positieve cijfers in andere regio's. Voor de rest van het boekjaar bevestigt Burberry zijn eerdere prognose van een lage dubbelcijferige groei.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?