- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Hanneke Faber, het hoofd e-commerce en innovatie van Ahold Delhaize, maakt binnenkort de overstap naar Unilever. Daar wordt ze eindverantwoordelijk voor Europa.
Faber was als ‘Chief eCommerce and Innovation officer’ verantwoordelijk voor de online activiteiten van de fusiegroep. Eind december verlaat ze Ahold Delhaize om aan de slag te gaan bij Unilever, waar ze Jan Zijderveld opvolgt als president voor Europa.
Ahold Delhaize-topman Dick Boer zegt in een reactie het vertrek van Faber te betreuren. “We liggen dankzij haar goed op koers met online verkopen van bijna 3 miljard euro in 2017, en bijna 5 miljard euro in 2020. Hoewel ik het spijtig vind om haar te zien vertrekken, wens ik haar het allerbeste in de toekomst.”
Ahold Delhaize is de zoektocht naar een nieuw hoofd e-commerce al gestart, maar zal de functie zal wel een andere invulling geven. “Hanne’s opvolger zal de nieuwe rol krijgen van Chief Digital Officer en zal verantwoordelijk zijn voor de digitale transformatie en innovatie binnen het bedrijf, inclusief loytalty en data analyse en personalisatie.”
Vanaf 1 januari zal Bol.com-topman Huub Vermeulen ook niet meer aan deze opvolger rapporteren, maar aan Wouter Kolk, die operationeel directeur is voor België en Nederland. Zo wil Ahold Delhaize de online verkoop nog meer integreren in de klassieke retailkanalen en kruisbestuiving tussen on- en offline bevorderen.
In de Verenigde Staten rapporteert online dochter Peapod al sinds februari rechtstreeks aan Kevin Holt, de operationele topman van Ahold USA.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?