- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Edenred, wereldleider in transactionele oplossingen voor bedrijven, werknemers en handelaars, neemt Merits & Benefits en Ekivita over. Deze ondernemingen voeren de Belgische markt aan in het segment voordelenplatforms voor werknemers. De transactie biedt Edenred belangrijke opportuniteiten voor crossseling in België.
Edenred, die met Ticket Restaurant en Ticket EcoCheque de Belgische marktleider is op het vlak van voordelen voor werknemers, breidt zijn plaatselijk aanbod uit en versterkt zijn concurrentiepositie met de gezamenlijke overname van Merits & Benefits en Ekivita. Deze twee ondernemingen hebben samen enkele honderden bedrijven in hun klantenbestand, die ze elektronische handelsplatforms op maat aanbieden. Die onlinediensten geven de gebruiker toegang tot exclusieve promoties bij een netwerk van meer dan 500, al dan niet elektronische, partner-handelaars. Zo genieten bijna een miljoen werknemers de mogelijkheid om hun welzijn, koopkracht en werk-privébalans te verbeteren dankzij bijvoorbeeld voordelige tickets of kinderopvangdiensten.
Voortbouwend op het succes van ProwebCE in Frankrijk versterkt Edenred door deze acquisities zijn innovatief onlineaanbod van personeelsvoordelen. De transactie biedt Edenred ook belangrijke opportuniteiten voor crossselling in België. Ze past perfect in het kader van de strategie van de Groep om via doelgerichte overnames zijn positie van wereldleider op het vlak van werknemersvoordelen te consolideren.
De overname van de twee bedrijven zal een positieve impact hebben op de EBITDA, en ook op het nettoresultaat, deel van de groep Edenred vanaf 2019, meldt het bedrijf.
“Met deze overname beantwoordt Edenred aan de nieuwe behoeften van bedrijven en werknemers: financieel, fysiek en mentaal welzijn. Bedrijven zijn zich steeds meer bewust van deze tendens en willen concrete oplossingen vinden om het well-being van hun werknemers te verbeteren. Dit aanbod zal echter niet beperkt zijn tot werknemers van grote bedrijven, maar zal ook toegankelijk zijn voor KMO's, omdat we ons meer willen openstellen voor dit deel van de markt”, verklaart Olivier Bouquet, CEO Edenred Belgium.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?