Gondola
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Gondola
Je ziet ze meer en meer opduiken: op de parkings van supermarkten, winkels of ergens langs de weg in de buurt van tankstations. De blauwe wasserettes van ‘Wash.ME’ wekten onze nieuwsgierigheid. Hoe werken ze? Wie gebruikt ze? Voor welke markt? … We legden onze vragen voor aan Denis Duvivier, general manager van Prontophot ME Group in België en Luxemburg.
De geschiedenis van de Wash.ME-wasserettes begon in 2005 in het zuiden van Frankrijk. Maar de lancering op de Belgische markt kwam er pas enkele jaren later. Het concept zoals we het vandaag kennen, ging bij ons van start in 2013. De onderneming achter het ambitieuze project is ‘ME Group’, die ook eigenaar is van de Photo.ME-pasfotocabines van Prontophot België. Denis Duvivier werkte al voor de groep, binnen het Belgische team van Photo.ME. Vandaag is hij general manager van Prontophot ME Group in België en Luxemburg en is hij vooral verantwoordelijk voor de vestiging van de Wash.ME-wasserettes van de groep in België. Hij vertelt ons hoe het avontuur begon: “In België hebben we eerst een exploitatiemodel besteld. Daarna zijn de Belgische en Franse teams allebei op hetzelfde moment van start gegaan. Elk heeft een eigen markt uitgebouwd, maar dat gebeurde wel tegelijk.” In ons land zijn er 180 Wash.ME-wasserettes, verspreid over de drie gewesten. In Frankrijk zijn er ongeveer 3.000.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?