Libeert
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Libeert
#3 Met Sinterklaas en de eindejaarsfeesten komen er topmomenten aan voor chocolatier Libeert. De Belgische marktleider in chocoladefiguren viert dit jaar zijn 100ste verjaardag. Co-CEO’s Lily en Georges Libeert vertellen in een driedelige reeks hoe het familiebedrijf kwaliteitsvolle traditie verbindt met duurzaamheid en innovatie. Met (h)eerlijke chocolade als resultaat. Tijd voor het laatste deel.
Traditie en innovatie gaan hand in hand bij Libeert. Overgrootvader Joseph ging creatief aan de slag met chocolade, en dat is precies wat ook zijn achterkleinkinderen doen. “Wij blijven trends opvolgen en creëren ook zelf nieuwigheden. Zo brengen we volgend jaar paaseieren met de populaire smaak cookies-and-cream op de markt”, vertelt Georges Libeert. “Ook nieuw is de Hot Chocolate Bomb, die van chocolademelk drinken een heel nieuwe beleving maakt”, vervolgt Lily Libeert. “We vinden het ook belangrijk om die knowhow en innovatiekracht in huis te hebben. Daarom werken we met eigen specialisten en dedicated partners om telkens naar een volgend niveau te gaan.”
Elke generatie voegt iets toe aan het familiebedrijf, onze generatie voegt duurzaamheid toe.
“Elke generatie voegt iets toe aan het familiebedrijf, onze generatie voegt duurzaamheid toe”, besluit Lily Libeert. “Onze productie loopt voor 100% op groene energie afkomstig van windmolens, zonnepaneelparken of warmtekrachtontkoppeling”, legt Georges Libeert uit. “Ook hebben we in 2017 het initiatief Beyond Chocolate onderschreven. Daarmee engageren we ons om tegen 2025 enkel duurzame chocolade te verwerken en verkopen.”
De eeuweling Libeert staat dus niet alleen voor heerlijke chocolade, maar ook voor eerlijke chocolade.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?