- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Lidl is begonnen met het invoeren van regionale prijzen voor een deel van zijn gamma. Een primeur voor de discounter. “We houden de vinger aan de pols en we merken dat we de markt moeten volgen.”
Onder druk van de groeiende concurrentie op de markt is smart discounter Lidl sinds het voorjaar in ons land begonnen met het invoeren van prijzen die regionaal verschillen. Het gaat om een beperkt deel van het volledige gamma, zegt woordvoerder Isabelle Colbrandt. “Voor 90% van ons gamma blijven de prijzen landelijk, maar voor 10% voeren we prijzen in die van regio tot regio verschillen. Het gaat vooral om basisproducten van ons huismerk: water, bloem, suiker, maar vooral ook verse producten zoals groenten en fruit, waar hele scherpe promoties op gevoerd worden. We merken daardoor dat er regionaal soms hele grote prijsverschillen zijn. Omdat we de beste kwaliteit aan de beste prijs willen blijven garanderen aan onze klanten, volgen we voor een deel van onze producten de markt. Het is voor ons een kwestie van de vinger aan de pols te houden.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?