Colruyt
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Colruyt
Een onbemand voertuig van Colruyt heeft voor het eerst een thuislevering uitgevoerd bij een klant van Collect&Go.
Dinsdagmorgen heeft een onbemand voertuig van het Estse bedrijf Clevon voor het eerst een thuisleving gedaan voor Colruyt. Dat gebeurde in Londerzeel, waar de supermarktketen het rijtuig al sinds november vorig jaar test. Tot nu toe verplaatste het zich tussen het distributiecentrum en het Collect&Go afhaalpunt in de Vlaams-Brabantse gemeente, maar vandaag ging het voor het eerst langs bij klanten. “Op de route die de CLEVON 1 nu al twee maanden volgt, hebben we een 30-tal klanten van Cllect&Go geïdentificeerd. Zij werd aangeschreven met de vraag of ze hun boodschappen aan huis wilden laten leveren door een onbemand voertuig. Na enkele enthousiaste reacties vinden er vandaag drie thuisleveringen plaats”, zegt woordvoerder Hanne Poppe. De eerste vond plaats tussen 10u en 11u. De klanten voerden hun bestelling uit zoals zij die gewend zijn via de Collect&Go website en werden daarna persoonlijk opgebeld met een code waarmee ze de boodschappen uit het wagentje kunnen halen. Het voertuig vertrok daarna vanuit het Collect&Go afhaalpunt tot bij de woonplaats van de klant. Die kan de boodschappen eruit halen en plooiboxen en leeggoed terug plaatsen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?