- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Ook tijdens de coronacrisis draaien de onderhandelingen tussen leveranciers en retailers op volle toeren. De sfeer tussen de verschillende partijen is ‘zeer gespannen’, getuigen verschillende betrokkenen aan Gondola. “Er wordt vaak over solidariteit gesproken, maar dat bestaat alleen op papier. In realiteit is het elk voor zich.”
Het ene jaar is het andere niet. De voorbije jaren haalden verschillende conflicten tussen retailers en leveranciers de algemene pers, zoals vorig jaar tussen Colruyt en Coca-Cola. Omdat de twee partijen geen akkoord vonden, werden producten van de frisdrankgigant uit de rekken geweerd. Een groot verschil met dit jaar: voorlopig kwamen er geen conflicten aan het oppervlak. Wat is er veranderd? Haalt COVID-19 het kruit uit de lont bij de onderhandelingen? Hebben de onderhandelaars andere bekommernissen tijdens de pandemie?
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?