- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Nederlandse online supermarkt Crisp heeft zijn eerste boekjaar in ons land afgelosten met een nettoverlies van 188.581 euro. Ook in eigen land is het bedrijf verlieslatend.
Midden vorig jaar kwam Crisp met grote ambities naar Vlaanderen: het wou tegen 2026 minstens 750.000 klanten hebben. In april gaf country manager Charlotte Van Loock in een interview met Gondola aan dat Crisp zo’n 150.000 Vlaamse klanten telde. Ze gaf toen niets prijs over de financiële kant van de zaak, maar uit de onlangs gepubliceerde jaarrekening blijkt dat Crisp in ons land een omzet van 3,7 miljoen euro haalde. Daartegenover staat een verlies van 188.581 euro. Die kosten zijn gerelateerd aan de opstartfase waarin Crisp momenteel verkeert in ons land. Er komt binnenkort een televisiecampagne om de naambekendheid van het merk aan te zwengelen. Over het feit dat Crisp als bedrijf nog altijd verlieslatend is, zei Van Loock in het interview: “We investeren in de groei van het bedrijf en in Nederland maken we wel winst per bestelling. In Vlaanderen is dat nog niet het geval, maar het ligt wel binnen handbereik. Het zou kunnen dat we dat doel dit jaar al bereiken, maar ik wil me daar niet op vastpinnen. Ook in Vlaanderen investeren we nog altijd in ons aanbod.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?