Wie heeft er zin in een Jupiler-ijsje?
- Op 21 juli worden gratis Jupiler-ijsjes uitgedeeld in Brussel
- Het ijs, dat 0,9% alcohol bevat, werd gemaakt door IJsster
- Doel? De nieuwe "Langer Koud Blikjes" promoten
Zondag 21 juli deelt Jupiler naar aanleiding van International Ice Cream Day de hele namiddag gratis Jupiler-ijsjes uit, met 0,9% alcohol. Het gaat om een tijdelijke reclamestunt die de nieuwe koelhoudende blikjes van Jupiler in de verf moet zetten.
Deze zondag deelt Jupiler een hele namiddag lang gratis Jupiler-ijsjes uit in de buurt van het centraal station in Brussel, op het terras van café La Madeleine. Al kunnen enkel 18-plussers het verfrissende ijsje proeven. Het ijs, dat 0,9% alcohol bevat, werd ontwikkeld door IJsster, een ambachtelijk ijsatelier dat al sinds 1984 bestaat. “Het was een hele uitdaging omdat Jupiler een zeer gekende Belgische smaak is. En naar wat het proefpanel ons bevestigt, zijn we hierin geslaagd: de échte Jupiler biersmaak is sterk aanwezig en de typerende bitterzachte frisheid blijft tot het einde gegarandeerd”, verduidelijkt IJsster.
Maar waarom komt AB InBev nu aanzetten met Jupiler-ijsjes? Simpel, het gaat om een tijdelijke reclamestunt om zijn nieuwe koelhoudende blikjes te promoten. De nieuwe verpakking ontwikkelde AB InBev samen met Diabatix, een Belgische bedrijf gespecialiseerd in het ontwerpen van koelcomponenten gebruikmakend van artificiële intelligentie. Het resultaat is een innovatief bierblik dat het bier langer koud houdt. Het ‘Langer Koud’ blik heeft een ingenieus reliëfpatroon waardoor de stroming van de lucht langsheen het blik verstoord wordt. Hierdoor wordt er een soort isolatielaagje gevormd rondom het blik waardoor de inhoud dus minder snel opwarmt. De blikjes zijn volgens het bedrijf zelfs “Zo koel, dat je er zelfs ijs in kan bewaren.” Of dat ook effectief klopt, kunnen consumenten deze zondag zelf testen.
Diabatix is hiermee niet aan haar proefstuk toe, het Leuvense bedrijf past deze technologie op dagelijkse basis toe op de koeling van de nieuwste elektrische wagens. “We zijn gespecialiseerd in het koel houden van elektrische wagens en elektronica. Daarom was het een boeiende uitdaging om onze artificiële intelligentie toe te passen op het bierblikje van Jupiler. We zijn opgetogen over het nieuwe design dat het Jupiler bier langer koud houdt,” vertelt Lieven Vervecken, CEO van Diabatix.
Of het Jupiler-ijs ooit in de winkels komt laat Rob Goossens, senior brand manager voor Jupiler, in het midden: “De verkoop van ijsjes is niet de initiële bedoeling, het draait om de nieuwe verpakking. Het is een stunt om de nieuwe ‘Langer Koud’ verpakking in de verf te zetten. Maar als het aanslaat, wie weet wat we er in de toekomst nog mee doen.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?