- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Nederlandse retailer Albert Heijn heeft enkele wijzigingen in haar organisatie doorgevoerd. Zo krijgen enkele directeurs nieuwe verantwoordelijkheden en worden de online activiteiten losgekoppeld van de fysieke winkels. Dat melden onze Nederlandse collega’s van Distrifood.
Concreet wordt Marit van Egmond benoemd tot executive vice president Merchandising & Sourcing, waarmee ze verantwoordelijk wordt voor zowel vers als houdbaar. Dit betekent dat de functie van Erik-Jan Mares, directeur houdbaar, is opgeheven. Mares is inmiddels betrokken bij de voorbereidingen op de fusie tussen Ahold en Delhaize. Daarnaast is Saskia Egas Reparaz (ex baas bij AH to go) benoemd tot senior vice president Marketing & Format. Daardoor vervalt ook de functie directeur omni-channel Marketing & Format van Adriaan Thierry. Hij verlaat AH “in goed overleg”.
Nog opvallend is dat de online activiteiten voortaan losgekoppeld worden van de “Marketing & Format” (zeg maar de fysieke winkels). Selma Postma, de general manager van Albert Heijn Online, gaat voortaan rechtstreeks aan Wouter Kolk, de CEO van AH, rapporteren.
Met al deze maatregelen wil AH de organisatie vereenvoudigen zodat ze sneller en efficiënter wordt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?