- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Na Intermarché en Albert Heijn, gaat ook Delhaize “lelijke” groenten verkopen. Voortaan kan je in 16 Belgische winkels terecht voor kromme komkommers en andere groenten met afwijkende vormen.
Intermarché kwam vorig jaar met een succesvolle campagne rond de zogenaamde “légumes moches”, misvormde of minder fraaie groenten die aan een lagere prijs verkocht worden. Het project kreeg veel belangstelling en kreeg ook navolging bij onze Noorderburen. Albert Heijn lanceerde eind 2014 de “buitenbeentjes”, die sinds de lancering van de Belgische webshop ah.be ook bij ons online verkrijgbaar zijn. En nu volgt Delhaize dus.
Concreet gaat Delhaize net als Albert Heijn de groenten niet los verkopen, maar exclusief in in kistjes aanbieden. De samenstelling daarvan hangt af van het aanbood en verschilt van week tot week. Uiteraard zijn deze "lelijke" groenten goedkoop: voor een doos van 2,5 kilogram groente betaalt de klant amper 3,99 euro. Het prijsverschil met "normale" groenten kan zelfs oplopen tot 30%.
Het proefproject is 30 juli van start gegaan in 16 winkels, en zal na 14 weken geëvalueerd worden. De 16 winkels zijn die van St.-Kruis Brugge, St.-Michiels Brugge, Eeklo, Waasland Sint-Niklaas, Wilrijk, Mechelen, Overijse, Wezembeek, Flagey Brussel, Boondael Brussel, Fort Jaco Brussel, De Fré Brussel, Waterloo, Genval, Doornik en Jambes.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?