- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Spaanse retailer Dia heeft het afgelopen jaar een omzetgroei van 1,4% geboekt. In Frankrijk zijn de resultaten echter minder positief. In die mate dat analisten verwachten dat de keten zich uit het land zal terugtrekken.
De omzet van de Franse Dia-winkels daalde in 2013 met 11,3%, na een -9,2% in 2012. Het is al het vijfde jaar op rij dat de verkoop met meer dan 5% achteruit gaat. Reden genoeg voor analisten om ervan uit te gaan dat Dia zijn Franse activiteiten te koop zal zetten.
Dia Frankrijk staat in voor 19% van de groepsomzet, zo’n 1,9 miljard euro.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?