- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Peapod Digital Labs, de digitale innovatie- en e-commerce tak van Ahold Delhaize USA, start een partnership met Deliv, een ‘crowd’ bezorgingsdienst. Het gaat om een pilot in een aantal geselecteerde markten waar klanten van de Giant Food Stores en Martin’s supermarkten een same-day bezorging kunnen genieten.
Vandaag bieden deze supermarkten, die een onderdeel zijn van Ahold Delhaize USA, een ‘next day’ bezorging die uitgevoerd wordt door Peapod zelf. Dankzij het partnership met Deliv wordt de tijd tussen de bestelling en de thuislevering beperkt tot vier uur en het tijdsvenster voor de bezorging zelf tot één uur.
Peapod Digital Labs moet de omnichannel beleving van hun klanten verbeteren en werkt daarom aan oplossingen om de bezorging te versnellen. De nieuwe dienst, die in Pennsylvania wordt uitgetest, is een extra optie voor de klanten. De pilot zal naar verwachting de komende maanden worden opgeschaald naar andere markten van Giant en Martin’s. Ook andere merken van Ahold Delhaize USA zullen de dienst aanbieden.
Volgens JJ Fleeman, topman van Peapod Digital Labs en Chief eCommerce Officer van Ahold Delhaize USA, is het de bedoeling “om tegen 2020 ‘same day’ bezorging aan te bieden aan miljoenen lokale klanten”. Dat zal gebeuren met verschillende logistieke partners, waarvan Deliv er een is. Andere mogelijke partners zijn Ship en Instacart.
Eind vorig jaar zei hij dat het de ambitie is dat 65% van de Ahold Delhaize klanten in de VS toegang krijgen tot ‘same-day’ thuisleveringen of afhaalpunten voor onmiddellijke levering.
Deliv is een ‘crowdsourced’ logistiek bedrijf voor last mile bezorging. Die wordt, net als Uber voor passagiers, gedaan door privé personen die als koerier optreden. Het werkt nu al voor ruim 5.000 bedrijven, waaronder 25 grote Amerikaanse omnichannel en e-commerce retailers. Het bedrijf is actief in 1.400 steden in 35 gebieden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?