- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Bol.com breidt zijn herhaalservice ‘Bespaar Continu’ deze maand nog uit naar zijn website. Daardoor zou het klantenbereik van de service minimaal vijf keer zo groot worden. Dat meldt Twinkle.
Nadat bol.com in oktober vorig jaar zijn herhaalservice ‘Bespaar Continu’ via zijn app lanceerde, breidt de Nederlandse e-tailer zijn service deze maand nog uit naar het web. Met die service automatiseert bol.com herhaalaankopen, en zet het in op near-food producten die de consument anders in supermarkten of drogisterijen koopt. Ter herinnering, klanten kunnen dankzij de dienst kiezen uit producten van meer dan 65 bekende merken en bepalen zelf hoe vaak en waar hij ze wilt ontvangen. Zo kunnen consumenten hun aankopen bijvoorbeeld iedere maand, om de twee maand, of nog later laten leveren. Bol.com herinnert de klant er bovendien ook aan wanneer zijn volgende bestelling gepland is, zodat hij de aankoop kan bevestigen of overslaan.
Het grote voordeel van de herhaalservice? De prijs. Klanten krijgen bij elke bestelling namelijk een vaste korting ten opzichte van de normale productprijs en die kan oplopen tot 35%. Om duurzamer transport en grootaankopen te stimuleren, krijgen klanten die vijf of meer producten in een levering bestellen bovendien een extra korting van 10% per product.
Dat de herhaalservice vanaf deze maand ook beschikbaar is via het web, zal het klantenbereik serieus doen toenemen. Zo zal het aantal klanten van de service minimum vijf keer zo groot worden, vertelde Gertjan Kleinhout, head of merchandising fmcg bij bol.com tijdens het Food & E-commerce event in Utrecht. “Daar komt bij dat we straks alle beschikbare middelen op het gebied van marketing en crm kunnen inzetten”, meldde Kleinhout aan Twinkle.
Dat de service wordt uitgebreid naar het web, zou weleens een belangrijke stap kunnen zijn. Recurrente modellen zijn mogelijk de toekomst voor retailers: de kans bestaat immers dat de eerste die de grote roll-out doet, zal winnen. Want net als in andere industrieën zou een abonnementsformule een zeer krachtige loyalty tool kunnen zijn...zolang de service in zijn totaliteit perfect blijft én de consument het nut ervan blijft inzien.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?