- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
E-commerceplatform bol.com is van plan om op termijn producten aan te bieden via afhaalpunten bij Delhaize. Dat zegt algemeen directeur Huub Vermeulen, op 31 mei te gast op Gondola Day, in een interview met Gondola.
Bol.com is één van dé e-commercebedrijven in België en Nederland, maar wil die positie verder verstevigen. Dat wil het onder meer doen door nauwer samen te werken met Delhaize, dat deel uitmaakt van moederbedrijf Ahold Delhaize. “Het ligt voor de hand om te kijken welke mogelijkheden daar liggen. We willen alvast producten van bol.com gaan aanbieden via Delhaize, in de vorm van afhaalpunten in de supermarkt waar mensen hun levering kunnen oppikken en terugsturen. We doen dat nu al bij Albert Heijn, maar het ligt voor de hand om dat ook via de Belgische supermarkt te gaan doen. We hebben ook al geëxperimenteerd met een onthaalbalie van bol.com bij de Albert Heijn, maar we bekijken nog hoe we in die richting verder kunnen gaan.”
Wanneer bol.com dat gaat doen, kan Vermeulen nog niet zeggen. “Het heeft allemaal te maken met het afstemmen van systemen en onderlinge prioriteiten. We moeten dat heel goed bekijken. Op dit moment is het nog niet concreet.” Bol.com wil ook zijn aanwezigheid in Vlaanderen nog verstevigen. “Vandaag werken we samen met 20.000 handelaars, waarvan er 2.000 uit Vlaanderen komen. Dat is 10%, terwijl onze omzet voor 20% uit Vlaanderen komt. Er is dus nog heel wat marge om dat uit te breiden. Dat komt vooral neer op het uitbouwen van vertrouwen met de bestaande en potentiële handelaars. Daar maken we volop werk van.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?