- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Japanse bierbrouwer Ahasi Group is van plan een bod te doen op de Europese biermerken Grolsch en Peroni. Dat schrijft de Japanse krant Yomiuri Shimbun.
Het Nederlandse Grolsch en het Italiaanse Peroni zijn twee biermerken uit de portefeuille van biergroep SABMiller. Beide merken werden al in december te koop door SABMiller, dat overgenomen wordt door AB InBev. Om toestemming te krijgen voor de fusie van de Europese mededingingsautoriteiten moet eerst van enkele merken afstand genomen worden.
De geruchten dat Carlsberg geïnteresseerd was in de twee premium merken werden afgelopen week de kop in gedrukt, maar volgens Japanse media is Ahasi Group, de grootste Japanse brouwer, nu kandidaat-koper. Met de overname zou een bedrag van 400 miljard yen (3,1 miljard euro) zijn gemoeid.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?