- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Albert Heijn deelt voortaan gratis fruit uit aan kinderen in al haar Belgische vestigingen. Zo wil de Nederlandse keten ook de allerkleinsten stimuleren om gezond te eten. Deze nieuwe actie past volledig binnen de visie van Albert Heijn om iedereen te helpen om beter te leven.
In maart kondigden we al aan dat Albert Heijn kinderen zou stimuleren om gezonder te eten, maar nu voegt de retailer ook de daad bij het woord. Voortaan deelt de Nederlandse supermarktketen dankzij een speciale fruitkar elke dag gratis fruit uit aan kinderen en dat in al haar Belgische filialen. In de fruitkar vinden kinderen een gevarieerd aanbod van fruit terug. De kinderen kunnen één gratis stuk fruit meenemen en kiezen om het op te eten in de winkel of om het mee te nemen naar huis.
"We willen zowel onze klanten als de kinderen van onze klanten inspireren om gezonder te eten. Dit doen we mede door gratis fruit uit te delen en kinderen met de Rock Frogs de weg te wijzen naar gezonde producten. Met deze speciale fruitkar willen we kinderen het ganse jaar door elke dag een gratis stuk fruit geven. Zo willen we aantonen dat fruit ontzettend lekker is en ook nog is gezond", verduidelijkt Roemer Warners, category manager vers bij Albert Heijn België.
Gezondheid is een van de belangrijkste pijlers van Albert Heijn. Zo lanceerde de keten in het verleden al haar Friswijzer, een systeem dat het aantal calorieën en de hoeveelheid suiker in frisdranken aangeeft in het schap. Daarnaast reduceerde de retailer de afgelopen jaren het zout- en suikergehalte in haar voeding. Zo bevat het brood van Albert Heijn maar liefst 20% minder zout, kon de retailer het zoutgehalte bij groenten in blik met 30% terugbrengen en werd de MSG-smaakversterker in chips bijna tot 0 gereduceerd.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?