- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Albert Heijn Nederland gaat vanaf vandaag maaltijden bereiden en binnen de 30 minuten aan huis bezorgen via Allerhande Kookt. Dat doet de retailer in samenwerking met Thuisbezorgd.nl en Deliveroo. Met dit initiatief zet Albert Heijn een volgende stap in de foodservice.
Het online bestellen van eten en drinken raakt steeds meer ingeburgerd, zo blijkt uit een rapport van FoodService Instituut Nederland. De reden? Het is niet alleen snel maar ook gemakkelijk. Daarom lanceert Albert Heijn, zoals we al eerder aankondigden in december, een nieuwe service ‘Allerhande Kookt’. Concreet gaat de retailer vanaf vandaag Allerhande-maaltijden vers bereiden en binnen de 30 minuten warm aan huis laten bezorgen via Thuisbezorgd.nl en Deliveroo. De service is momenteel beperkt tot een groot deel van Amsterdam.
“We zien een toenemende behoefte bij onze klanten aan goede maaltijden zoals je die zelf ook zou maken, zonder dat je daarvoor de keuken in hoeft. Dat is precies wat we met Allerhande Kookt doen: de gerechten die je normaal zelf zou koken, maken wij nu voor je en staan binnen een half uur lekker warm op tafel”, verduidelijkt Marit van Egmond, directeur commercie bij Albert Heijn.
De verse maaltijden worden door het ‘Allerhande Kookt’-team in Amsterdam West bereid. 'Van rendang met snijbonen en basmati rijst tot paddenstoelenrisotto en hutspot met knolselderij en chorizo. Stuk voor stuk gerechten uit de uitgebreide receptendatabase van Allerhande en allemaal met minimaal 200 gram groente. Klanten kunnen de hoofdgerechten bovendien aanvullen met salades, drankjes en nagerechten", verduidelijkt Albert Heijn. Een voordeel van Allerhande Kookt is dat al deze gerechten in één bestelling gecombineerd worden. Klanten hoeven hun stamppot en lasagne dus niet meer apart te bestellen en alles wordt tegelijk bezorgd.
Met Allerhande Kookt zet Albert Heijn de volgende stap in de foodservice. Eerder introduceerde de supermarkt het Bakery Café en de Deli Kitchen in winkels en sinds december hebben AH to go en Thuisbezorgd.nl in Amsterdam een samenwerking. Albert Heijn gelooft dat de groeiende behoefte aan gemak en directe consumptie meer kansen biedt in de markt van de foodservice.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?