Carrefour zet een nieuwe stap in de digitale wereld door de functionaliteiten van haar applicatie te verbeteren. De retailer brengt virtueel alle interacties van de klant samen. Daarbij zijn onder meer de digitalisering van de kortingsbonnen en de Bonuspunten, een van de belangrijkste vernieuwingen.

Eerst waren er de plastic getrouwheidskaarten en de papieren kortingsbonnen. Daarna de kaart en de bonnen op je smartphone, die je nog steeds aan de kassamedewerker moest tonen. “Vandaag gaat Carrefour nog een stapje verder en wordt een serie handige en in België ongeziene functionaliteiten toegevoegd aan haar app”, klinkt het bij Carrefour.

Even voor de duidelijkheid, de oude app van Carrefour bestond uit verschillende functionaliteiten: de digitale versie van de Carrefour Bonus Card, de geolokalisatie van winkels, de mogelijkheid om een factuur aan te vragen, de aanwezigheid van 100 recepten en folders met honderden kortingen. Een andere applicatie, Carrefour Belgium Smartscan, laat toe om de streepjescode van producten te scannen met de smartphone. Daardoor moeten klanten hun winkelkar niet langer uitladen aan de kassa. Nu vernieuwt de retailer zijn eerste applicatie, de Carrefour app. En dit zijn de belangrijkste vernieuwingen:

Mijn Wallet: de virtuele kortingsportefeuille

Eindelijk komt er een einde aan een tijd waarbij klanten aan de kassa staan te wachten en dan plots merken dat ze hun vorige kassatickets met kortingsbonnen vergeten zijn. Dankzij de nieuwe app worden de bonnen automatisch weergegeven in de applicatie. Het volstaat om ze in de app te activeren, zodat het kassasysteem er rekening mee kan houden telkens wanneer de klant zijn Carrefour Bonus Card laat scannen. 

Hetzelfde geldt voor Bonuspunten. Het saldo van de Bonuspunten wordt weergegeven in de applicatie. De virtuele cheques van 5 euro worden in enkele klikken in de app aangemaakt en automatisch gebruikt wanneer de klant afrekent. 

Via de app kan de consument zijn favoriete promoties aanduiden door de leveranciersbons te selecteren die hij interessant vindt. Als hij ze wil gebruiken, hoeft hij ze alleen aan te vinken zodat het kassasysteem hiermee rekening houdt wanneer de klant afrekent. Daarnaast kan de klant via de app geïnformeerd worden wanneer “een van zijn 250 favoriete producten” in promotie staat. 

Aankoopgeschiedenis

Een ander nieuwtje in de app: de aankoopgeschiedenis. Dankzij die vernieuwing kan de klant gemakkelijk boodschappen die hij in het verleden (online of in de winkel) deed,  terugvinden. Hij kan zijn favoriete producten zoeken en selecteren, en vervolgens zijn online bestelling aanvullen, aanpassen en plaatsen, of doorsturen naar de persoon die de boodschappen doet. 

Artikel in stock?

Dankzij de app kan de consument nagaan of zijn favoriete product ook aanwezig is zijn vertrouwde winkel. Indien dat niet het geval is, kan hij gewoon naar de dichtstbijzijnde winkel gaan om het product te kopen.