- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Carrefour België komt met een nieuw huismerk voor vegetarische producten op de proppen. Carrefour Veggie wordt gelanceerd met 5 vleesvervangers die in de diepvriesafdeling zullen te vinden zijn. Net op tijd voor 'Dagen zonder vlees'.
Begin november 2015 lanceerde Carrefour het nieuwe huismerk al in Frankrijk. Wij schreven toen al dat 'Veggie' gezien de tweetalige packaging en een aankondiging op de eindejaarsbeurs van Carrefour ook naar België kwam. Carrefour België wou het nieuws toen niet bevestigen, maar kondigt nu officieel aan dat 'Carrefour Veggie' voortaan verkrijgbaar is in de Belgische Hypermarkten Carrefour, Markets en Carrefour Express.
Het nieuwe huismerk wordt gelanceerd met een gamma diepgevroren vleesvervangers: een burger met spinazie, een burger met prei, een provençaalse burger, vegetarische nuggets en falafelballetjes. Het gaat slechts om een introductiegamma. “De komende maanden breidt het Carrefour Veggie gamma ook uit naar de slagerijafdeling van de Carrefour winkels”, klinkt het.
Met haar nieuwe huismerk speelt Carrefour in op de groeiende populaireit van vegetarisme en flexitarisme. “Omdat steeds meer mensen overtuigd geraken van deze levensstijl, heeft Carrefour besloten om een 100 % vegetarisch, maar vooral overheerlijk gamma samen te stellen: Carrefour Veggie. Deze producten zijn ontwikkeld met het voedingspatroon van flexitariërs in het achterhoofd, maar voldoen ook volledig aan de criteria van vegetariërs”, zegt de retailer.
De lancering komt er, vast niet toevallig, net op tijd voor de nieuwe editie van '40 dagen zonder vlees'. Deze vastenactie, waarbij men 40 dagen de vleesconsumptie zo veel mogelijk probeert te beperken, is de laatste jaren enorm geworden. Dat wordt bevestigd door Delhaize, die vandaag laat weten dat het effect van de campagne elk jaar meer en meer zichtbaar wordt in haar winkels. “Voor de editie van dit jaar verwacht Delhaize zelfs een stijging van meer dan 30 % in de verkoop van vegetarische producten in de eerste dagen van de campagne”, zegt Delhaize.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?