- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Coca-Cola krijgt het Franse Tropico, specialist in niet-bruisende fruitdranken, in handen. Dankzij de overname wil het bedrijf uitgroeien tot een belangrijke speler op de markt voor niet-bruisende fruitdranken. Bovendien kadert deze overname perfect in Coca-Cola’s aangekondigde diversifiëringsstrategie om klanten een ruimer drankaanbod te geven.
Het in 1982 opgerichte Tropico kan bogen op een grote naambekendheid. In Frankrijk, België en Luxemburg zijn de dranken van het merk Tropico beschikbaar in blik en petflessen, zowel in het Away from Home kanaal als in het grootste deel van de grootdistributie (vooral in Frankrijk en België).
“We zijn heel tevreden dat we vandaag dankzij het merk Tropico onze ontwikkeling in het bijzonder dynamische segment van de niet-bruisende fruitdranken kunnen versnellen. Tropico beschikt al over een grote naambekendheid en kan rekenen op heel wat goodwill bij de consument. We vertrouwen op onze ruime ervaring in andere landen om op korte termijn te innoveren en deze categorie te dynamiseren”, verduidelijkt Ben Bijnens, Belux & The Netherlands Country Director Coca-Cola Services. “De succesvolle lancering van FuzeTea begin dit jaar en de veelbelovende resultaten van onze merken Honest (biodranken) en AdeZ (dranken op basis van granen en vruchten) versterken onze vastberadenheid om de expansiestrategie te versnellen van onze portefeuille. Deze overname vormt een nieuwe stap in die richting, zodat we steeds beter kunnen voldoen aan de verwachtingen van de Belgische en Luxemburgse consumenten.”
De commercialisering van Tropico in België en het Groothertogdom Luxemburg zal geleidelijk aan overgenomen worden door Coca-Cola European Partners. De komende maanden zal de drankengigant bekijken of het het merk ook zal introduceren buiten de Benelux.
Het is niet de eerste keer dat Coca-Cola zijn drankensegment probeert uit te breiden. Zo investeerde het in augustus nog in het Amerikaanse sportdrankenmerk BodyArmor.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?