- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
De liefdadigheidsactie van Delhaize ten voordele van de Make-A-Wish foundation heeft 159.054 euro opgebracht. Dat heeft de retailer bekend gemaakt tijdens het personeelsfeest ter ere van de 150 jaar Delhaize.
In het kader van haar 150ste verjaardag lanceerde Delhaize in april een grootschalige inzamelactie voor Make-A-Wish. Voor elk Delhaize-product met het “150 jaar- Make-A-Wish”-logo zou de retailer een deel van de opbrengst schenken aan de liefdadigsheidsvereniging. Het ging in totaal om acht producten van het merk Delhaize: hazelnootpasta, koffiecapsules, crunchy muesli, bruschettine, cookies met superfruit, quinoa-bulgurmix, tomatensaus met basilicum en een rode Bordeaux-wijn genaamd naar oprichter Jules Delhaize ("Jules").
De actie is ondertussen afgesloten en heeft in totaal 159.054,90 euro opgebracht voor de “Make-A-Wish”-stichting. De cheque werd dit weekend officieel overhandigd aan de vertegenwoordigers van Make-A-Wish België tijdens de feestelijkheden voor de personeelsleden rond de 150ste verjaardag van Delhaize.
“Ik ben fier dat Delhaize, samen met al haar medewerkers, zelfstandige uitbaters en klanten, deze som kan overhandigen aan Make-A-Wish”. We hopen dat deze opbrengst het leven van de kinderen met een ernstige ziekte iets draaglijker kan maken en dat vele van hun dromen werkelijkheid worden”, zegt een trotse CEO van Delhaize Denis Knoops.
Delhaize haalde alles uit de kast voor haar personeelsfeest, dat afgelopen weekend doorging in Tour & Taxis in Brussel. Zo waren er eetstandjes, optredens en een reuzenrad, en kwam niemand minder dan Koning Filip de feestelijkheden openen op zaterdag. Het evenement werd gespreid over drie dagen (17, 18 en 19 juni) om aan alle 14.000 medewerkers de kans geven om het feest bij te wonen.
Twee maand geleden was er een kleine hetze ontstaan toen uitlekte dat Delhaize haar feest in het park van Laken wou laten doorgaan. Het bedrijf kon de publieke ruimte kosteloos afhuren, wat kwaad bloed zette bij de Brusselaars. De retailer wou het evenement, dat vooral een leuk feest moest zijn, niet hypothekeren en koos ervoor om het personeelsfeest op een andere locatie te laten doorgaan.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?