- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Disj, de dienst waarmee Colruyt online maaltijdpakketten aanbiedt, is ondertussen al actief in drie steden. Na Leuven, is Disj ook al aanwezig in Gent en Brussel.
Disj doet sterk denken aan HelloFresh. Net als de online speler biedt de dienst toegankelijke recepten tesamen met alle ingrediënten aan in één pakket.
Disj ging in oktober vorig jaar van start in Leuven en is sinds februari uitgebreid naar Gent en Brussel. Niet toevallig gaat het om drie studentensteden, want de dienst richt zich expliciet op studenten met makkelijke, betaalbare maaltijden voor één persoon.
Een pakket met drie gerechten (vier maaltijden, een snack en een stuk fruit) kost 22,50 euro. De pakketten worden, in tegenstelling tot bijvoorbeeld HelloFresh, niet aan huis geleverd maar kunnen klanten-studenten afhalen aan op enkele afhaalpunten (waarvan sommige zich in Okay-winkels bevinden).
Disj is ook ontstaan als idee van een groep studenten. Het initiatief wordt ondertussen logistiek en financieel ondersteund door Colruyt Group. Ook de producten in de Disj-pakketten komen van Colruyt, net als de gekoelde box waar je de pakketten in afhaalt.
“Het concept is nog altijd in test maar begint aan te trekken”, zegt Chris Tournicourt van Colruyt Group in een reactie. In juni wordt het project geëvalueerd.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?