- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Metro lanceert zijn nieuwe campagne ‘Your success is our business’ waar klanten uit meer dan 20 Metro-landen centraal staan. Om hun inspanningen in de kijker te zetten, volgt Metro hun verhalen en helpt hen om hun professionele doelen te bereiken.
Als ambassadeur van zelfstandige ondernemers, lanceert Metro een nieuwe campagne die de inspanningen en toewijding van horecaondernemers in de verf zet. Met de claim “Your success is our business”, onderlijnt het bedrijf zijn engagement om het succes van deze zaakvoerders te ondersteunen. Concreet zet Metro klanten uit meer dan 20 Metro-landen in de kijker, volgt hun verhalen, en helpt hen om hun professionele doelen te bereiken.
”In navolging van onze intentie om “Champion for independent business” te zijn, vragen we ons voortdurend af wat de noden van onze klanten zijn en bieden we hen duurzame oplossingen met een commerciële waarde,” zegt Vincent Nolf, CEO van Metro. “Het centraal stellen van doelstellingen van horecaondernemers is een vanzelfsprekend en logisch gevolg van ons engagement.”
De nieuwe branding zal stap voor stap zichtbaar worden op alle niveaus binnen de communicatie, zowel intern als extern, en op alle Metro-locaties wereldwijd, klinkt het bij het bedrijf. Klanten die de gezichten van de campagne beter willen leren kennen, kunnen hen volgen op de website van hun thuisland. Zo kunnen consumenten via www.metro.be bijvoorbeeld meer te weten komen over Elliott, de Brusselse kok van Little Chef, die duurzame catering aanbiedt in België. Elk campagnefiguur heeft een specifiek doel voor ogen en Metro zal hen ondersteunen om dat doel binnen het jaar te bereiken. Hun succesverhalen zullen doorlopend gedeeld worden en in 2019 volgt een rapport met de vooruitgang die geboekt werd in samenwerking met Metro.
De nieuwe campagne werd afgetrapt met het spraakmakende beeld “Wij werken niet voor Metro”, dat verspreid werd via verschillende kanalen, online en in de winkels. De betekenis van deze opvallende slagzin volgde vandaag, met de bekendmaking van het tweede luik van de campagne, dat focust op het engagement naar de professionele klant. “Wij werken voor het succes van miljoenen grote en kleine ondernemers, overal ter wereld. De slagzin wekt meteen vragen op en dit met een duidelijk doel: onze belofte benadrukken dat het succes van onze klanten altijd op de eerste plaats komt,” zegt Vincent Nolf. “Wij werken niet voor Metro, maar voor élke klant van ons – want hen ondersteunen in hun weg naar succes, dat is ons engagement. 'Their success is our business'.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?