- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
In een poging om de concurrentie met AmazonFresh aan te gaan, lanceert Tesco een dienst waarmee het in centrum Londen online boodschappen binnen het uur levert.
De nieuwe dienst heet Tesco Now en is enkel toegankelijk voor gebruikers in Zone 1 & 2, de meest centraal gelegen gebieden in de Britse hoofdstad.
De snelle levering is mogelijk voor bestellingen van maximum 20 producten. Er is wel geen minimum te besteden bedrag, en klanten hebben keuze uit een breed assortiment gaande van verse groenten, fruit en vlees tot verzorgingsproducten en brood.
Tesco werkt voor Tesco Now samen met koerierdienst Quiqup, die ook al leveringen doet voor Burger King en Whole Foods.
Het project bevindt zich momenteel in de testfase, maar als het een succes wordt, is een landelijke uitrol mogelijk.
Met de introductie van Tesco Now, reageert de Britse marktleider in food retail op de komst van AmazonFresh naar Londen. De boodschappendienst van internetretailer Amazon ging een klein jaar geleden van start in de Britse hoofdstad.
Tesco wordt verwacht om £5.99 aan te rekenen voor de snelle leveringsoptie, om zo onder de prijs van AmazonFresh (£6.99) te blijven. Daarmee zou Tesco Now wel een pond duurder zijn dan een gelijkaardige dienst van concurrent Sainsbury’s (Chop Chop).
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?