- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
In de Brusselse gemeente Sint-Gillis opent de nieuwe supermarkt Belgomarkt eind november zijn deuren. In de rekken zullen uitsluitend Belgische producten liggen.
Vlakbij het gemeentehuis van Sint-Gillis kan je binnenkort terecht in een op en top Belgische supermarkt. De winkel is 265 m2 groot en heeft zo'n duizend verschillende producten in het assortiment. Dat is zowat half zoveel dan de gemiddelde stadswinkel als Carrefour Express of City Delhaize, maar alle producten in de rekken zijn van Belgische makelij. Je vindt er zowel bio- als ambachtelijke producten, maar ook behandelde voeding.
De supermarkt probeert zo transparant mogelijk te communiceren over de producten die hij aanbiedt. Zo vind je er zowel bio-, ambachtelijke als behandelde voeding, allen voorzien van erkende labels. Voor bioproducten heeft de winkel een speciaal charter, wat inhoudt dat er geen pesticiden, chemische kleurstoffen of bewaarmiddelen gebruikt werden.
Maar liefst 95 procent van het aanbod wordt rechtstreeks aangekocht bij Belgische producenten, waardoor de productieketen wordt ingekort. Dankzij deze aanpak kan de winkel de concurrentie aan met andere supermarkten. Belgomarkt wil zich namelijk niet profileren als veredelde buurtwinkel maar wil effectief een volwaardige supermarkt zijn, waar je het grootste deel van je dagelijkse boodschappen kan doen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?