- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
In navolging van de grote supermarktketens, komt ook Kruidvat met een winkelconcept op maat van de stad. Onder de naam ‘Kruidvat in de Stad’ heeft de eerste stadswinkel van de Nederlandse drogist de deuren geopend in Amsterdam.
Kruidvat is al langer aanwezig in de steden, maar komt nu ook met een speciale stadswinkelformule op de proppen. Zowel de inrichting als het assortiment van de winkel zijn aangepast aan de stad.
In de eerste ‘Kruidvat in de stad’ in Amsterdam vinden klanten een groter aanbod beautyproducten met exclusieve make-up merken, zoals Bronx, ProArtist en I Heart make-up, tussendoortjes voor onderweg en een wekelijks wisselend aanbod verrassende acties.
“Wij willen met onze winkels zo goed mogelijk inspelen op de behoeften van onze klanten. In drukke winkelstraten zijn klanten meer georiënteerd op beautyproducten en modeaccessoires. Hier hebben we in onze stadswinkel meer ruimte voor gecreëerd. Ook bieden we in dit nieuwe winkelconcept tussendoortjes voor de lekkere trek en hebben we gekoelde dranken voor onderweg. Om extra gemak te bieden is er in de winkel gratis Wifi,” zegt topman Gerard van Breen in een persmededeling.
Het gaat om een testproject van Kruidvat in Nederland, maar begin 2017 opent de keten nog nieuwe stadsvestigingen in Arnhem, Tilburg en Nijmegen. Of het concept ook naar België zal overwaaien is niet duidelijk, maar lijkt niet onmogelijk.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?