- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Aldi heeft plannen om naar China te trekken. De Duitse discounter zou de Chinese markt willen betreden met een online shop met vooral Europese producten. Dat schrijven onze Duitse collega’s van Lebensmittel Zeitung.
Aldi Süd zou de stap naar China zetten via het Australische dochterbedrijf Aldi Stores. Enkele Australische leveranciers van Aldi zouden al op de hoogte gebracht zijn van de vereiste packaging- en labellingstandaarden voor www.aldi.cn.
Volgens de bronnen van Lebensmittel Zeitung gaat Aldi op de webshop vooral Europese specialiteiten aanbieden aan de Chinese consumenten, maar zal de discounter het daar niet bij houden. Aldi zou een breder assortiment aanbieden en zelfs een “Made in Germany”-gamma ontwikkelen. Daarmee speelt Aldi in op de populariteit en hoge kwaliteitsperceptie van Europese producten bij de Chinezen.
De lancering van de Chinese webshop van Aldi zou al voor binnen het jaar zijn, meent Lebensmittel Zeitung. Het zou dan de eerste keer zijn dat de discounter een markt online betreedt zonder er van tevoren fysieke winkels te hebben. Dat biedt Aldi de kans om voor het eerst op online in te zetten zonder vrees voor kannibalisatie voor de klassieke winkels. Al is het volgens LMZ niet uitgesloten dat er op termijn ook “brick & mortar’-winkels van Aldi in China zullen openen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?