Carrefour heeft in Parijs een City-winkel geopend die veel meer is dan een traditionele buurtsupermarkt. In het concept is er naast een uitgebreid assortiment ook een droogkuisdienst, een bar en een bibliotheek voorzien. 

Carrefour Frankrijk opende eind augustus zijn vernieuwde City-winkel op de Avenue de Malakoff (Parijs, 16de arrondissement). Niet enkel de look ’n feel van de winkel werd onder handen genomen, het hele concept werd op scherp gesteld. Meer dan een supermarkt, wil deze Carrefour City een ontmoetingsplek voor de buurt zijn.

De vernieuwde winkel kreeg een glazen voorgevel (ruimtegevoel) en een modern “loft style” interieur (gezelliger). Ook de nieuwe signage is helemaal nieuw en meer informeel van toon: “Leuk om je weer te zien” staat er bij het binnenkomen, bij het buitengaan is dat “Tot morgen!”.

Droogkuis en post

De grootste nieuwigheden zijn echter de (digitale) diensten die aangeboden worden in de winkel. Zo is er een postpunt voorzien, waar klanten pakjes kunnen ophalen, brieven kunnen versturen en postzegels kunnen kopen. In samenwerking met de Franse start-up Quatre épingles biedt Carrefour hier ook diensten zoals droogkuis, retoucheren van kleding en schoenherstellingen aan. 

 

Bar en bib

Het opvallendste aan deze winkel is misschien dat er een bar én een minibibliotheek aanwezig zijn. In de bar-zone kunnen klanten een glas drinken en zelfs gebruik maken van microgolfovens om hun lunch op te warmen. Hiermee wil Carrefour naar eigen zeggen buurtbewoners samenbrengen. 

Assortiment

De buurtwinkel van 412 m² is zeven dagen op zeven open en telt een assortiment van 6.800 producten. Er is, naast een uitgebreid aanbod in snacks en brood en gebak, een cocktailhoek waar klanten recepten en alle ingrediënten vinden om een geslaagde cocktail in elkaar te shaken. Ook de voorgesneden groenten en fruit zijn, net als de wijnkelder, een aandachttrekker. De winkel is bovendien ook een Click & collect-afhaalpunt voor de wijnsite Grandsvinsprivés.com.