- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Carrefour Belgium heeft in Mechelen en Charleroi winkels heropend onder de naam Easy Market. Onder die vlag wil de retailer verschillende tests uitvoeren, maar van een nieuw enseigne wil Carrefour niet spreken.
De Carrefour Market op de Battelsesteenweg in Mechelen is begin april heropend als Easy Market en ook in Charleroi opende een winkel van het “enseigne”. De oranje kleuren doen al snel denken aan Easy Caddy, die andere testwinkels van Carrefour. Alleen wordt hier de link met Carrefour wel sterker gelegd. Zo is het Carrefour-logo duidelijk aanwezig. Net zoals bij Easy Caddy mikt de winkel in Mechelen op snelheid en dagelijkse promoties. Zo zagen promoties per dag, net zoals bij Easy Caddy Moerbeke-Waas het geval was.
Door het Easy Market-logo op de gevel, de vlaggen aan de inkom, Easy Market-winkelkarretjes en oranje signalisatie in de winkel lijkt het wel om een nieuw enseigne van Carrefour te gaan. Eén dat zich ergens tussen Market en Express bevindt. Maar Baptiste Van Outryve (woordvoerder van Carrefour Belgium) spreekt dat tegen: “Er is geen sprake van een enseigne, omdat er geen DNA is. Het gaat om testlabo's: alles in de winkel is een test en kan morgen helemaal anders zijn.”
Die tests gebeuren onder een andere naam om de bestaande enseignes niet te schaden, klinkt het. “We doen geen tests onder namen die veel waard zijn zoals Carrefour Hypermarkten, Market of Express. Omdat we de tests niet aan die enseignes willen linken, zodat ze er geen nadeel van zouden ondervinden. Zij hebben elk namelijk wel hun eigen DNA.” Deze winkels zijn volgens Van Outryve enkel een manier om in de toekomst beslissingen te kunnen nemen op basis van facts & figures, op zaken die in de praktijk zijn uitgetest.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?