- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De familie Colruyt stopt de Belgische aanbieder van maaltijdboxen Smartmat groeikapitaal toe. De retailfamilie neemt een minderheidsbelang in de HelloFresh-concurrent, schrijft De Tijd.
De Colruyts investeren via hun familiale investeringsholding Korys een onbekend bedrag in Smartmat. Ze krijgen een “substantieel minderheidsbelang” in de maaltijdbox-aanbieder, maar bieden Smartmat vooral vers geld om de concurrentie met HelloFresh verder aan te gaan.
De deal staat, ondanks de achternaam van de investeerders, los van de gelijknamige retailgroep. Er komt dus geen link tussen de Colruyt Group en Smartmat, dat een onafhankelijke koers zal blijven varen.
Smartmat is naar eigen zeggen de nummer twee op de markt. Het bedrijf heeft “duizenden klanten” en slaagde er vorig jaar in winst te maken. Exacte omzetcijfers geeft Smartmat echter niet vrij.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?