- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Jumbo België is op zoek naar ervaren inkopers en categoriemanagers met een sterke kennis van de Belgische retailwereld. Die zullen het commerciële team in de regio Antwerpen versterken en zullen onder meer instaan voor het Belgische assortiment, promoties en de omzet.
Het is duidelijk dat Jumbo zijn komst naar de Belgische markt grondig voorbereid. Zo is de Nederlandse retailer momenteel op zoek naar ervaren inkopers en categoriemanagers die het commerciële team van Jumbo België, gelegen in de regio Antwerpen, willen versterken. Het bedrijf benadrukt wel dat de toekomstige medewerkers minstens 8 jaar ervaring moeten hebben in de (food) retail en FMCG-sector, en het liefst nog met verschillende versproductgroepen.
“Als inkoper/categoriemanager krijg je veel verantwoordelijkheid. Je zorgt zelfstandig voor de uitstippeling en uitvoering van het specifieke Belgische category- en inkoopbeleid van jouw productcategorieën, en bent commercieel verantwoordelijk voor omzet, marge en leveranciersbudgetten. Daarnaast stel je het specifieke Belgische assortiment samen, maak je de schappresentatie en ontferm je je over de promotionele activiteiten", klinkt het in de vacature van jumbo. "Je hebt intensief contact met leveranciers om de inkoopvoorwaarden af te stemmen en gaat altijd op zoek naar de beste prijs-kwaliteitverhouding. Je volgt de ontwikkelingen in de foodretail op de voet. En je kent de Belgische markt en inkoopprijsontwikkelingen, het productaanbod van leveranciers en trends op het gebied van producten en nieuwe potentiële leveranciers."
Rapporteren gebeurt aan de commercieel directeur van België. Bovendien zullen de Belgische medewerkers zeer nauw moeten samenwerken met hun Nederlandse collega's om samen tot inkoopsynergieën te komen.
De voorbereiding van Jumbo België zit duidelijk in een stroomversnelling. Zo maakte de retailer begin dit jaar nog bekend dat het op zoek was naar een ervaren vastgoedacquisiteur voor zijn Belgische vestigingen, richtte het bedrijf in maart de bvba Jumbo België op en werd Peter Isaac in juni aangesteld als de nieuwe managing director van Jumbo België. In augustus volgde dan het bericht dat de eerste contracten voor winkellocaties ondertussen getekend zijn, en nog geen maand later werd bevestigd dat er volgend jaar zeker zo’n 2 à 3 Belgische vestigingen zullen openen. Tot slot werd in oktober duidelijk dat de eerste Jumbo-winkels in de stijl van zijn Foodmarkt-vestigingen zullen zijn. Benieuwd wat de volgende stap is…
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?