- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Lidl Belgium gaat dit jaar nog 20 winkels en het nieuwe distributiecentrum van Marche-en-Famenne uitrusten met zonnepanelen. De discounter investeert daarmee 3,5 miljoen euro in zonne-energie.
Ter gelegenheid van de Europese Week van de Duurzame Energie en in aanwezigheid van Marie Christine Marghem (Minister van Energie, Leefmilieu en Duurzame ontwikkeling, MR), heeft Lidl België aangekondigd dat het fors gaat investeren in duurzame energie.
Er lagen zonnepanelen al op de daken van vier winkels (Mariakerke, Sint-Niklaas, Roeselare en Elsene), maar in de tweede helft van 2016 komen daar nog 20 andere winkels bij. Daarnaast wordt ook het nieuwe distributiecentrum van Marche-en-Famenne uitgerust met zonnepanelen. Bovendien zullen aan 3 winkels ook elektrische laadpalen geïnstalleerd worden, om klanten met een elektrische fiets of auto de mogelijkheid te bieden hun voertuig voordelig op te laden tijdens hun shopping.
Alles samen zijn deze maatregelen goed voor een investering van 3,5 miljoen euro. “Deze investering kadert in het beleid voor duurzame energie dat het merk al ettelijke jaren voert. Lidl wil zijn verantwoordelijkheid als supermarktketen opnemen en bijdragen aan de ontwikkeling van een duurzame samenleving met meer respect voor het milieu, de mensen en de maatschappij”, klinkt het bij Lidl.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?