- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Na een aanslepend conflict lijken de brokken eindelijk gelijmd tussen PepsiCo en Colruyt. Het voedingsbedrijf verkoopt opnieuw Lay’s en Pepsi. Colruyt haalde de producten twee maanden geleden uit de rekken nadat er een conflict over de aankoopprijzen ontstond tussen het voedingsbedrijf en PepsiCo.
Eind november gingen de poppen aan het dansen. Colruyt nam het niet dat Delhaize erin geslaagd was om lagere aankoopprijzen te krijgen bij PepsiCo. Daarom weigerde het voedingsbedrijf om 29 producten van de PepsiCo-merken Pepsi, 7UP, Duyvis, Quaker, Lay’s, Looza en Tropicana nog langer te verkopen.
Na twee maanden hebben beide bedrijven het conflict eindelijk bijgelegd, bevestigt Colruyt op sociale media. Ook de andere PepsiCo-producten zullen binnenkort weer in de rekken verschijnen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?