- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De opening van de eerste Franprix-winkel op 28 februari 2018 in Elsene, bleek volgens het bedrijf een echte schot in de roos. Daarom speelt het nu met het idee om mogelijk nog een tweede winkel in ons land te openen, zo wist de Franse nieuwssite LSA te vertellen. De retailer zou momenteel volop in gesprek zijn met mogelijke franchisenemers.
En alsof het nog niet genoeg is dat er mogelijk een tweede winkel zit aan te komen, zou het bovendien gaan om een ander concept: Franprix Noé. Volgens 7sur7 heeft de Casino groep laten weten dat die nieuwe winkel mogelijk opnieuw in Brussel zijn deuren zou openen. Concreet draait het bij Franprix Noé om verantwoorde producten. Daarbij wordt niet alleen de voorkeur gegeven aan bio en eerlijke producten, maar ook aan niet-gecertificeerde producten die toch de nodige aandacht verdienen omwille van hun kwaliteit of hun afkomst.
Sinds ons bezoek in februari, hebben enkele vernieuwingen hun intrede gedaan in de winkel in Elsene. Zo kunnen klanten er bijvoorbeeld aromatische kruiden terugvinden. Shoppers hoeven daarbij niet langer een bakje peterselie, basilicum of munt te kopen, maar kunnen gewoon de hoeveelheid die ze willen afknippen en meenemen. Een praktisch idee dat deel uitmaakt van het concept van de Franse buurtwinkel Franprix Noé.
Een andere vernieuwing is de geconnecteerde saladebar Picadeli, waardoor klanten hun eigen salade kunnen samenstellen. De slaatjes zijn seizoensgebonden en klanten moeten ook steeds een vaste prijs per kilo betalen, ongeacht de ingrediënten. Daarnaast heeft de klant ook toegang tot de nutritionele informatie van elk ingrediënt dankzij een scherm. Dat de speciale saladebar nu ook zijn intrede doet in Elsene, is te danken aan zijn succes in de Franse Franprix-winkels. Daar zorgde de geconnecteerde saladebar voor maar liefst 10% van de totale omzet.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?