Het prijskaartje van een product is een van de belangrijkste onderdelen van de marketingmix. De prijs bepaalt tenslotte je inkomsten.

Maar hoe komt het dat sommige producten een prijzenslag doorstaan en andere niet? Wat zijn de sleutelgegevens waarmee je rekening dient te houden? Welke elementen beïnvloeden de prijs? En hoe meet je de gevolgen van prijsstijgingen en -dalingen op je verkoop?

Je komt het allemaal te weten in deze loepheldere opleiding rond prijsanalyse.

Op het programma

  • Hoe wordt de prijs berekend in Nielsen- en GfK-databases?
  • Wat zijn de belangrijkste elementen voor een prijsanalyse?
  • Gegevens ontleden: aan de slag met een case study
  • Prijsconcurrentie versus niet-prijsconcurrentie
  • Factoren die prijsbeslissingen bepalen
  • Strategische prijspositionering
  • Prijsoptimalisatie voor de lokale markt, en uitvoering in de markt

 

Voor wie

Sales- en marketingmedewerkers in FMCG en retail met minstens twee jaar ervaring in gegevensanalyse.

 

Wat zeggen de deelnemers

"Training die op basis van concrete voorbeelden erin slaagt om de prijsstrategie vanuit verschillende methodieken te analyseren" Michiel Rupus - GB Foods

"Refreshing & challenging" Vincent Van Den Eynden - Danone

"Geeft een bewustwording over de "relatieve" impact van prijs en hierdoor meer doordachte beslissingen te nemen" deelnemer die bij een retailer werkt

"Very complete and interactive meeting, with relevant case studies" Alexandra Louarn - Beiersdorf

 

Taal

Nederlands of Engels naargelang de taal van de deelnemers.

 

Prijs

De deelnameprijs is 699€. Deze opleiding is gratis voor bedrijven met een Gondola Professional Membership.

trainer: Silvie Vanhout

Managing Partner 

Gondola Academy 

Meer info
trainer: Silvie Vanhout