- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
De problemen met elektronische betalingen, waar veel handelaars al sinds vrijdag 18 september mee kampen, zouden zondag opgelost zijn. Dat meldt Worldline, het bedrijf dat het elektronisch betaalverkeer beheert. NSZ en Worldline roepen handelaars op om klanten aan te moedigen tot dan met cash te betalen. Worldline zal de getroffen handelaars compenseren.
Wanneer ze de voorbije week met bankcontact betaalden, zagen klanten het bedrag wel van hun rekening gaan, maar de som bereikte de handelaars in kwestie niet. Dit kwam door technische problemen bij de verantwoordelijke voor het elektronisch betaalverkeer Worldline. Deze laatste is al een tijdje op zoek naar de oorzaak en een oplossing voor het probleem. Zondag zouden de problemen opgelost moeten zijn.
Door de problemen van de voorbije week raken veel handelaars in moeilijkheden. Zij kunnen hun leveranciers, de bank en de fiscus namelijk niet tijdig betalen. Op de koop toe verwachten hun werknemers volgende week hun loon. Het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen zat vandaag samen met Worldline om tot een oplossing te komen. NSZ vroeg uitdrukkelijk om een vlottere communicatie en een vergoeding voor de betrokken handelaars, waar Worldline mee instemde. Voorlopig is het probleem oplossen wel een prioriteit. Dat handelaars gecompenseerd zullen worden staat vast, maar wat dit juist inhoudt is nog niet geweten.
NSZ raadt alle betrokken handelaars aan om klanten te overtuigen met cash te betalen tot de problemen verholpen zijn. Hiervoor plaatst de ondernemersorganisatie een bericht op haar website. Wie wil kan dit afdrukken en omhoog hangen in de winkel.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?