Bea De Beuckelaer wordt de nieuwe topvrouw bij Retail Concepts
- Bea De Beuckelaer wordt de nieuwe topvrouw bij Retail Concepts
- Zij volgt Dominique Motte op die midden juli het bedrijf verlaat
Retail Concepts, het moederbedrijf van A.S.Adventure en JUTTU, stelde vandaag haar nieuwe CEO voor: Bea De Beuckelaer, huidig Buying & Merchandising Director. Zij volgt Dominique Motte op, die vanaf midden juli het bedrijf verlaat.
Bea De Beuckelaer wordt het nieuwe gezicht van Retail Concepts, het huis achter de concepten A.S.Adventure en JUTTU. De Beuckelaer startte in 2007 bij de groep en was er sindsdien werkzaam als Buying & Merchandising Director. Ze hielp mee de visuele identiteit van het vernieuwende concept JUTTU uitstippelen. Die taken zullen nu overgedragen worden aan een nieuwe collega binnen het management team. Op internationaal groepsniveau behoudt Bea De Beuckelaer wel haar bevoegdheid voor Group Buying & Merchandising.
“Retail Concepts blijft na het vertrek van Dominique Motte in sterke handen”, reageert Bea De Beuckelaer, toekomstig Managing Director van Retail Concepts. “Ik kan als Managing Director terugvallen op een hecht en ervaren management team dat samen met mij het beleid van Retail Concepts in België, Luxemburg en Frankrijk verder zal zetten. Daarnaast kunnen wij uiteraard ook rekenen op een sterk team van medewerkers die elke dag met passie het beste van zichzelf geven, dat is eens te meer gebleken in deze coronacrisis.”
Dat voormalig topman Dominique Motte midden juli het bedrijf verlaat om elders een nieuwe uitdaging aan te gaan, komt niet geheel onverwacht. Hij gaf eerder al aan nergens langer dan 8 jaar dezelfde functie te hebben bekleed, waardoor hij toe was aan iets nieuws. Bovendien lijkt het bedrijf na de grote impact van de coronacrisis geleidelijk aan terug te herstellen.“De eerste prioriteit was om Retail Concepts snel in een veilige haven te loodsen. En vervolgens alles in het werk te stellen om deze moeilijke periode te overbruggen en een heropstart op verantwoorde manier voor te bereiden. Op basis van de cijfers van de eerste vijf weken na de heropstart op 11 mei, lijkt het erop dat we de storm hebben doorstaan en ‘een nieuwe morgen’ echt aanbreekt. Nu Retail Concepts zich in rustiger vaarwater bevindt, heb ik alsnog besloten mijn intuïtie te volgen en nieuwe horizonten te verkennen”, besluit Dominique Motte.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?