- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Aldi plant om nog in de loop van deze maand van start te gaan met de online verkoop in China. In een eerste fase krijgen de Chinese consumenten een slectie van Duitse wijnen, snacks en ontbijtproducten voorgeschoteld.
Eind november raakte bekend dat Aldi een Chinese webshop plande. Nu onthult Reuters dat de webwinkel op 20 maart opengaat en dat de Aldi-producen verkocht zullen worden via het online platform Tmall Global, dat door Alibaba wordt gerund.
De webwinkel zal hoofdzakelijk bevoorraad worden door de Australische leveranciers van Aldi, zo is tevens bevestigd. Het wordt een ‘soft launch’, met een beperkt assortiment voor een geselecteerd publiek. De volledige uitrol gebeurt op 25 april.
Volgens Terry von Bibra, de manager van Alibaba in Europa, toont de Chinese middenklasse steeds meer belangstelling voor de ‘Made in Germany’ producten.
De intrede op de Chinese online markt is een initiatief van de tak Aldi Süd, die ook de Aldi-winkels in de VS, het VK en Australië bezit.
Het is de eerste keer zijn dat de discounter een markt online betreedt zonder er van tevoren fysieke winkels te hebben. Volgens Lebensmittel Zeitung is het niet uitgesloten dat Aldi die in de toekomst ook in China opent.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?