- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Amazon gaat nog meer inzetten op voeding en boodschappen. Het internetbedrijf zou plannen hebben om kleine supermarkten en drive-afhaalpunten te openen in de Verenigde Staten. Dat schrijft The Wall Street Journal.
In de supermarkten van Amazon zouden verse producten zoals fruit, groenten, vlees en zuivel verkrijgbaar zijn. Houdbare producten en droge voeding kunnen klanten in de winkels met hun smartphone of via touchscreen schermen bestellen. Die aankopen zouden dan later op de dag aan huis geleverd worden.
Daarnaast denkt Amazon naar verluidt ook aan drive-in afhaalpunten, waarbij online boodschappen rechtstreeks naar de auto van de klant worden gebracht. De nieuwe diensten zouden deel uitmaken van Amazon Fresh, de boodschappendienst van Amazon die enkel toegankelijk is voor abonnees van Amazon Prime.
Amazon begon bijna zes jaar geleden te experimenteren met Amazon Fresh in thuisstad Seattle. Sindsdien is de dienst uitgebreid naar andere Amerikaanse steden, en werd Fresh ook gelanceerd in Londen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?