- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Belgische webwinkel Klium heeft in Nederland een ‘Thuiswinkel Award’ gewonnen. Het is de eerste keer dat een Belgische webshop zich tot de winnaars mocht rekenen van de awards van de koepel van Nederlandse webwinkels.
De Thuiswinkel Awards Publieksprijzen XS werden eind vorige week voor de 12e keer uitgereikt. In 16 categorieën kozen consumenten hun favoriete webwinkel tot winnaar. Ze deden dat door hun webwinkels te beoordelen via een onafhankelijk online consumentenonderzoek, uitgevoerd door KiyOh. De 16 winnaars zijn gekozen uit een poule van meer dan 100 deelnemers.
Voor de Publieksprijzen XS komen enkel webshops in aanmerking met een maximale jaaromzet van 4 miljoen euro. Op 24 maart worden de winnaars van de Vakprijzen en Publieksprijzen XL bekend gemaakt. Tevens wordt een award uitgereikt aan een ‘Game Changer’ en wordt de Ecommerce50 bekendgemaakt, de lijst met de 50 snelst groeiende webwinkels van Nederland. De zestien categorieën voor de Publieksprijzen XS zijn zeer verscheiden. Ze gaan van Auto's & Accessoires tot Wonen & Tuin over Baby & Kind, Computer Hard- & Software, Dames- & Herenmode of Datingsites.
Klium.nl – de Nederlandse versie van de webshop van Klium.be uit Hasselt - won dus in de categorie Klussen & Doe-het-zelf. Dat bedrijf, dat in 2012 van start is gegaan, verkoopt professioneel A-merk gereedschap in Vlaanderen en in Nederland. In de webshop vindt men ongeveer 120.000 artikelen van een 60-tal merken. Alle ‘runners’ zijn op voorraad en de levering is steeds voor de volgende dag.Naar eigen zeggen is Klium de grootste online winkel van België en Nederland waar men professioneel gereedschap en materiaal voor onderhoud, herstelling en revisie kan kopen.“De volgende strategie was voor ons winnend: een team bestaande uit 3 e-commerce allrounders aangevuld met een e-commerce expert, Michael Cornelis (ex internet CTO bij Hachette in Parijs en CMO van o.a. MrBookmaker en Unibet in Londen; ‘Operational excellence’ door een goede logistieke en administratieve opvolging; en een hoge graad van flexibiliteit bij de uitwerking van projecten,” aldus gedelegeerd bestuurder Jos Vandael.
Drie jaar na de opening – m.a.w. sinds sinds 2015 - is Klium operationeel break-even. “Door deze internationale publieksprijs hopen we nog meer het vertrouwen van onze klanten te kunnen winnen en denken we aan internationale uitbreiding,” zegt Vandael.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?