Collect&Go en Samsung werken samen om boodschappen doen nog makkelijker te maken. Klanten kunnen namelijk via camera's in de nieuwe slimme ‘Family Hub’-koelkast van Samsung op eender welk moment in de koelkast kijken. Zo kunnen ze direct hun boodschappenlijstje aanvullen op de Collect&Go-website
Wat als u op een dag vanop afstond kon kijken wat er nog in uw frigo zit, u gewaarschuwd werd als uw yoghurt dreigt te vervallen, u in enkele kliks lekkere recepten kon vinden en dat terwijl u naar muziek luistert, of u meteen uw boodschappenlijstje kon aanvullen? Dat kan dankzij de 'Family Hub'-koelkast van Samsung. Samen met Colruyt Group, via Collect&Go, wil het bedrijf boodschappen doen gemakkelijker maken, al hangt daarwel een serieus prijskaartje aan vast. Zo moeten klanten maar liefst 2.500 euro neertellen voor een koelkast van 356 liter of 3.000 euro voor een Amerikaanse variant.
“Bij Collect&Go willen we het de klant zo makkelijk mogelijk maken in zijn dagelijks leven. Online boodschappen doen is daar een aspect van”, vertelt Marika Luyckx, marketing manager van Collect&Go. “Maar ook in samenwerkingen met partners zoeken we naar manieren om in te spelen op de behoeften van de klant. Deze samenwerking is zeker een goeie match. We willen beide namelijk het leven van de klant makkelijker en leuker maken”. Zo zullen consumenten die de slimme 'Family Hub' in huis halen vanaf vandaag direct hun boodschappenlijstje op de website van Collect&Go kunnen aanvullen.
De 'Family Hub'-koelkast is uitgerust met camera's en beeldschermen. Dankzij een app op de smartphone of via het beeldscherm aan de buitenkant van de koelkast, kunnen consumenten de camera's volgen. Zo kunnen ze op eender welk moment kijken wat er nog in de koelkast zit. Als blijkt dat een product op is of de houdbaarheidsdatum overschreden is, stuurt de koelkast bovendien een reminder. “Zo kunnen klanten nog makkelijker hun boodschappenlijstje samenstellen”, aldus Collect&Go. Klanten die boodschappen willen reserveren, kunnen dat doen via de app of kunnen simpelweg op het Collect&Go-icoontje op de Family Hub-koelkast klikken. Daarnaast kan de klant op het beeldscherm aan de buitenkant van de koelkast ook recepten raadplegen, muziek luisteren, tv-programma’s volgen of de familiekalender checken. De "Family Hub' beschikt bovendien ook over een USB-poort, wifi en Bluetooth.
“Met onze innovaties willen we een toegevoegde waarde bieden en het dagelijkse leven van mensen makkelijker maken. De Family Hub is daar een mooi voorbeeld van, net zoals onze samenwerking met Collect&Go”, besluit Thierry Bossaert, country director consumer electronics division bij samsung.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?