- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De online retailgigant Amazon en het Franse Monoprix hebben vandaag aangekondigd dat ze gaan samenwerken. Voortaan zullen de producten van Monoprix dus ook via de Prime Now-dienst van Amazon geleverd worden aan klanten in heel Parijs en de nabije omgeving.
Het zat er al een tijdje aan te komen. Amazon voerde verschillende gesprekken met Franse retailers, maar nu is het eindelijk officieel: Amazon en het Franse Monoprix gaan samenwerken. Voortaan zullen de producten van Monoprix dus via Prime Now geleverd worden aan klanten in Parijs en de naburige omgeving. Het akkoord zou tegen het tweede kwartaal van dit jaar officieel vorm moeten krijgen. Ter herinnering, Amazon Prime Now is enkel geldig voor klanten die geabonneerd zijn op Amazon Prime, en is beschikbaar in Parijs en in enkele naburige zones. De dienst levert verschillende producten (voeding, drank, sport, speelgoed, schoonheidsproducten, enzo.) binnen de twee uur voor 3,90 euro (gratis bij een aankoop vanaf 40 euro) en binnen het uur voor 7,50 euro aan huis.
Binnenkort kunnen de Prime Now-abonnees dus ook, via een virtuele winkel, kiezen uit de producten van Monoprix. Het bedrijf stelt zo’n 5.000 à 10.000 referenties ter beschikking: A-merken, huismerken, verse producten en speciale aanbiedingen. Monoprix bepaalt bovendien zelf de prijzen van zijn producten en zal ook zelf de bestellingen klaarmaken in zijn verkooppunten, waarna ze aan huis geleverd worden door Amazon.
De online retailgigant was al lange tijd op zoek naar een Franse partner uit de voedingssector. Een nieuwe poging van de technologiereus om zijn gamma uit te breiden, steeds snellere leveringen aan te bieden en zijn klanten beter te leren kennen. Monoprix profiteert van zijn kant dan weer van de grote 'etalage' die deze belangrijke digitale reus hem biedt. “Dankzij deze unieke samenwerking tussen Amazon en Monoprix, versterkt de Casino groep zijn omnichannel distributiestrategie en komt het nog dichter bij zijn klanten en hun behoeften. Deze samenwerking is een nieuwe stap binnen de strategie van de Casino groep om de toekomstige handel in de stad steeds meer te innoveren”, vertelt Jean-Charles Naouri, voorzitter van de Casino groep.
“Monoprix benadrukt nog maar eens zijn ontwikkeling en bevestigt zijn unieke positie als omnichannel marktleider van de binnenstad. Monoprix beschikt zo over de meest complete levering voor voeding in Parijs”, verduidelijkt Régis Schultz, voorzitter van Monoprix.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?