- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Morgen opent Zalando in hartje Berlijn een Beauty Station. Eerder dit jaar nam de webwinkel cosmetica op in het assortiment, maar nu is de aangekondigde fysieke winkel ook een feit. Dat laatste gebeurt in samenwerking met Estee Lauder als lanceringspartner.
Zalando lanceerde in maart een Beauty-afdeling in de webshop. Voorlopig kunnen enkel Duitse consumenten schoonheidsproducten in de webwinkel kopen, waarin inmiddels 5.000 producten van 150 cosmetica-merken aangeboden worden. Na onder andere L’Oréal en Maybelline stapt nu ook Estee Lauder in het concept, niet alleen online maar ook offline. Dat gebeurt met de merken M.A.C Cosmetics, Estée Lauder, Clinique en Origins.
Volgens Claudia Reth, vice president Specialities van Zalando (Premium, Beauty, Kids) is de belangstelling voor het ‘Beauty Station’ enorm. Trendsetters en journalisten konden gisteren al kennismaken met het concept. In de winkel, 160 m² groot, kunnen cosmetica en schoonheidsproducten van 53 merken ontdekt, getest en gekocht worden. In deze ‘lab omgeving’ wil Zalando de consumenten een tastbare productervaring bieden. Het Beauty Station zal onder andere gebruikt worden voor productlanceringen, tutorials en advies van schoonheidsspecialisten. Ook zijn er ‘service stations’ waar make-up en nageldiensten worden aangeboden.
Dat Estee Lauder mee in het concept stapt als partner moet gezien worden in het kader van de omnichannel-strategie van de groep. “De verwachtingen van de verbruikers en de shopping gewoontes evolueren constant. Met onze omnichannel-strategie willen we de millenials beter bereiken, waar en wanneer ze shoppen”, zegt Eric Daugan, vice president digital commerce & marketing EMEA, van Estée Lauder.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?