- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Gebruikers van Kapaza kregen vandaag een bericht in de mailbox dat de zoekertjessite op 13 mei offline gaat. Aartsrivaal 2dehands.be heeft een deel van de activa overgenomen. “Het was een erg moeilijke beslissing, maar na alles te hebben overwogen, blijkt het afsluiten van Kapaza de enige optie”, klinkt het.
Kapaza was sinds 2013 voor veel Belgen de plaats om spullen te kopen en verkopen. “Het was voor ons de allergrootste eer om jullie te mogen verwelkomen op onze platformen. We willen jullie dan ook oprecht bedanken voor het vertrouwen en voor het onvergetelijke Kapaza-verhaal dat we samen met jullie hebben mogen schrijven”, vertelt de mail.
Kapaza was al sinds 2008 in handen van de Noorse mediagroep Schibsted. Ze had er toen 20 miljoen euro voor betaald.
“Met het verdwijnen van Kapaza, raden we jullie 2dehands.be aan als beste alternatief om succesvol te kopen en verkopen in België”, klinkt het tot slot.
Naar verluidt nam het bedrijf zelf het initiatief om zijn grootste concurrent te benaderen. 2dehands.be heeft de domeinnaam gekocht, alsook een deel van het klantenbestand. De profielen en advertenties worden niet overgezet. De gebruikers zullen een mail krijgen over hoe ze hun content op 2dehands.be kunnen aanbieden.
Na 13 mei zal Kapaza doorverwijzen naar 2dehands.be, die in België nog duidelijker marktleider wordt. Die is sinds 2013 eigendom van de Amerikaanse zoekertjessite Ebay.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?