iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Health & beauty is een bruisende categorie die voortdurend verandert. In ons eerste ‘personal care’-artikel van het jaar zoomen we in op een segment dat eruit springt: haarverzorging. We besteden ook extra aandacht aan haarkleuring, een markt die al te lang onderbelicht is gebleven.
De health & beauty-categorie groeide met 7,8% in omzet volgens NielsenIQ-cijfers (MAT P13 2023). Haarverzorging, het op twee na grootste segment, volgde de algemene trend met een groei van 9,5%. Dit kwam echter door een prijsstijging met hetzelfde percentage, het volume bleef gelijk en dat is op zich heel goed nieuws. Belgen kopen gemiddeld 12,6 keer per jaar haarverzorgingsproducten, aldus Comeos. Maar welke trends spelen er bij de Belgische consument?
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?